Beste Biljarters,
iedere dag wordt er gewerkt aan de site voor NIDM, zo veranderd er regelmatig wel iets en is de programmeur nu zo ver dat in alle reeksen er een rangschikking is 1) op matchpunten(ontmoetingspunten) daarna 2) op individueel behaalde wedstrijdpunten zoals het hoort.
Nu is hij volop bezig met de uitslagen per speelweek te programmeren, hij verwacht tegen het eind van het weekend hier al iets van te kunnen laten zien.
We wisten op voorhand dat het een moeilijke start ging zijn toen we op 15 augustus hoorde van Peter Verreyde dat hij voor het seizoen 24-25 niet klaar geraakt en er op 16 augustus pas begonnen is aan wat nu zichtbaar is, wat altijd niet duidelijk was maar iedereen heeft gedaan wat binnen zijn mogelijkheden lag.
1 van de grote problemen was de schrijfwijze van de namen van de spelers, deze was niet altijd 100% hetzelfde in de spelerslijst dan in de database die de site gebruikt, hierdoor herkende de site de namen niet en werden uitslagen niet of gedeeltelijk gepubliceerd, daar heeft de programmeur nu iets voor ontworpen dat we die namen terug kunnen inlezen. Dit zal eerstdaags getest worden, en als dit goed is werk ik de ontbrekende uitslagen bij.
Nog even geduld zou ik zeggen want de uitslagen zichtbaar zoals we de vorige seizoenen gewoon waren is geen eindpunt, er valt nog heel veel andere materie te programmeren.
Hyperscore komt al automatisch binnen, maar er zijn nog andere systemen die we graag direct de uitslagen online laten publiceren.Uitslagen online inbrengen door de clubs zou ook mogelijk gemaakt worden.En dan heb ik nog een waslijst van dingen die ik wil laten programmeren voor het einde van het seizoen.
De programmeur "Arne" heeft van begin af aan gezegd dat het biljart zijn uithangbord ging zijn, en ik wil hem daar zoveel mogelijk in steunen.
Chers joueurs de billard,
Chaque jour, nous travaillons sur le site du NIDM, quelque chose change régulièrement et le programmeur a maintenant atteint le point où, dans toutes les séries, il y a un classement 1) sur les points de match (points de rencontre) et 2) sur les points de match individuels, comme cela devrait être le cas. Nous savions à l'avance que les débuts seraient difficiles lorsque Peter Verreyde nous a annoncé le 15 août qu'il ne serait pas prêt pour la saison 24-25 et que le travail n'a commencé que le 16 août sur ce qui est maintenant visible, ce qui n'a jamais été clair, mais tout le monde a fait ce qui était en son pouvoir.1 l'un des principaux problèmes était l'orthographe des noms des joueurs, qui n'était pas toujours identique à 100 % dans la liste des joueurs et dans la base de données utilisée par le site ; pour cette raison, le site ne reconnaissait pas les noms et les résultats n'étaient pas publiés ou l'étaient partiellement ; le programmeur a maintenant conçu quelque chose qui nous permet de relire ces noms. Le programmeur a maintenant conçu quelque chose pour que nous puissions relire ces noms.Un peu plus de patience, je dirais, parce que les résultats visibles comme nous en avions l'habitude les saisons précédentes n'est pas un point final, il y a encore beaucoup d'autres choses à programmer.Hyperscore vient déjà automatiquement, mais il y a d'autres systèmes que nous aimerions avoir publié les résultats en ligne immédiatement. Le programmeur « Arne » a dit depuis le début que le billard serait son cheval de bataille, et je veux le soutenir autant que possible dans cette voie.
Beste biljarters,
Het is een zeer moeilijke start van het seizoen geweest, maar stilletjes aan komt alles in goede banen. Tegen het einde van het seizoen zal ik niet tevreden zijn met minder dan de perfectie want dan heb ik gefaald. De uitslagen zijn zichtbaar op de site en staan juist gerangschikt, de uitslagen van deze speelweek zijn zichtbaar, het is de bedoeling dat iedere speelweek terug op te vragen is daar wordt aan gewerkt.
in bijlage een document met instructies om zelf uitslagen in te brengen,dan staan ze rechtstreeks online. Wie dit liever niet doet, geen probleem, dan stuur je ze gewoon naar mij en zet ik ze er in.Dit probeer ik dagelijks bij te houden.Ondertussen zijn alle uitslagen bijgewerkt, enkel nog 2 uitslagen die deze week gespeeld zijn moeten nog binnen komen.
Chers joueurs de billard,
Le début de la saison a été très difficile, mais tranquillement, tout se met en place. D'ici la fin de la saison, je ne me contenterai pas de moins que la perfection, car j'aurai alors échoué. Les résultats sont visibles sur le site et classés correctement, les résultats de cette semaine de jeu sont visibles, l'intention est que chaque semaine de jeu puisse être retrouvée, nous y travaillons.
Vous trouverez en pièce jointe un document contenant des instructions pour saisir vous-même les résultats, qui seront alors directement en ligne. Si vous préférez ne pas le faire, pas de problème, envoyez-les moi et je les mettrai en ligne. J'essaie de mettre cela à jour quotidiennement. Entre-temps, tous les résultats ont été mis à jour, seuls 2 résultats qui ont été joués cette semaine doivent encore être mis en ligne.
Beste,
Daar er regelmatig fouten verschijnen in de spelerslijst stuur ik deze in excel naar alle clubs.
Deze zelfde lijst is ook naar Henri Pelgrims verzonden om te publiceren op de nationale site.
indien jullie nadien nog verschillen vinden tussen deze lijst en de lijst die eerstdaags gepubliceerd zal worden graag een seintje zodat we kunnen uitzoeken waar de fout zit.
Cher,
Des erreurs apparaissant régulièrement dans la liste des joueurs, je l'envoie en excel à tous les clubs.Cette même liste a également été envoyée à Henri Pelgrims pour publication sur le site national.Si vous constatez des divergences entre cette liste et celle qui sera publiée le lendemain, n'hésitez pas à nous le faire savoir afin que nous puissions trouver où se situe l'erreur.
--
Vriendelijke groeten,
cordialement,
Luc Peeters
verantwoordelijke NIDM
responsable INTM https://www.debiljartkrant.be/1-NIDM/1-2024-2025/nidm-kbbb/spelerslijst%20NIDM%202024-2025%20INTM%20liste%20des%20joueurs%20terugronde.xlsx